Ramowy plan wypowiedzi




Pobierz 16.26 Kb.
NazwaRamowy plan wypowiedzi
Data konwersji15.09.2012
Rozmiar16.26 Kb.
TypDokumentacja

Adrian Sitko 8 wrzesień 2012

klasa IV TIF



Ojczysta przyroda jako źródło inspiracji artystycznych. Rozwiń temat, odwołując
się do wybranych dzieł z różnych dziedzin sztuki i różnych epok.



LITERATURA PODMIOTU


  1. Kochanowski J., Pieśń świętojańska o Sobótce, [w:] Dzieła polskie, oprac. Julian Krzyżanowski, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy 1989, s.281-299,
    ISBN: 83-06-01761-7

  2. Leśmian B., W malinowym chruśniaku, [w:] Wybór poezji, oprac. Stanisław Barańczak, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy 1996, s. 75, ISBN: 83-06-02566-0

  3. Reymont W. S., Chłopi, t.1, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy 1982,
    ISBN 83-06-02519-9

  4. Ruszczyc F., Ziemia, Warszawa, Muzeum Narodowe, 1898, olej na płótnie, [dostęp: 01.03.2011] . Dostępne w Internecie: http://www.malarze.com/obraz.php?id=293&l=pl

  5. Wajda A., Pan Tadeusz [film], Polska-Francja, 1999, nośnik: 1 płyta DVD

  6. Wyczółkowski L., Giewont o zachodzie słońca, Własność prywatna, 1898, olej na płótnie, [dostęp: 01.03.2011]. Dostępne w Internecie: http://www.pinakoteka.zascianek.pl/Wyczolkowski/Images/Giewont_o_zachodzie.jpg



LITERATURA PRZEDMIOTU


  1. Bachórz J., Słownik literatury XIX wieku, Wrocław: Ossolineum 1991, s.360-363, Impresjonizm, ISBN: 83-0404-616-4

  2. Bieńkowski T., Ochrona przyrody rodzimej, [w:] „Co równać się może z drzewami naszemi?” Obraz rodzimej przyrody w literaturze i malarstwie, Pułtusk: Wydawnictwo Uczelniane 2000, s. 65-98, ISBN: 83-88067-45-1

  3. Kalinowska I., Narodowa przestrzeń, miejsce i tożsamość. Od „Popiołu i diamentu” do „Pana Tadeusza”, [w:] Filmowy świat Andrzeja Wajdy, pod red. E. Nurczyńska-Fidelska Kraków: Universitas 2003, s.179-193, ISBN: 83-242-0258-7

  4. Krzysztofowicz-Kozakowska S., Historia malarstwa polskiego, Kraków: Wydawnictwo Ryszard Kluszczyński 2000, s. 309, Ferdynand Ruszczyc, ISBN: 83-7447-051-8 

  5. Pelc J., Pieśni... nad złoto droższe, [w:] Kochanowski: szczyt renesansu w literaturze polskiej, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe 2001, s. 440-441, ISBN: 83-01-13193-0

  6. Trznadel J., Obecność świata – stosunek do przyrody, [w:] Twórczość Leśmiana (próba przekroju), Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy 1964, s. 232-242, (ISBN: brak)

  7. Zajkowska J., Chłopi. „Cogito” 2008, nr 10, s. 58- 65



MATERIAŁY POMOCNICZE

  1. Wyżej wymienione obrazy w formie cyfrowej



RAMOWY PLAN WYPOWIEDZI


1. Wstęp

  1. Przyroda częścią człowieka i wyrazem artystycznego światopoglądu

  2. Różne funkcje i sposoby kreacji ojczystej przyrody w sztuce



2. Rozwinięcie

  1. J. Kochanowski Pieśń świętojańska o Sobótce – renesansowa wizja harmonii człowieka i natury

  2. A. Wajda Pan Tadeusz Adama Mickiewicza [film] – filmowy krajobraz Litwy wyrazem patriotyzmu

  3. L. Wyczółkowski Giewont o zachodzie słońca – impresjonistyczny obraz Tatr – próba uchwycenia zmiennego charakteru przyrody

  4. F. Ruszczyc Ziemia [obraz] – żywiołowość natury i jej dominacja nad człowiekiem-naturalistyczny obraz wsi

  5. W.S. Reymont Chłopi – pejzaż wiejskiej jesieni – symboliczny charakter opisu przyrody

  6. B. Leśmian W malinowym chruśniaku – natura świadkiem intymnej przestrzeni człowieka



3. Wniosek

  1. Epoka wyznacznikiem różnego sposobu przedstawiania ojczystej przyrody w sztuce

  2. Poznanie przyrody próbą zrozumienia człowieka

  3. Czy współcześnie rodzimy krajobraz potrafi nas jeszcze zachwycić?



RAMOWY PLAN WYPOWIEDZI


1. Wstęp

  1. Przyroda częścią człowieka i wyrazem artystycznego światopoglądu

  2. Różne funkcje i sposoby kreacji ojczystej przyrody w sztuce



2. Rozwinięcie

  1. J. Kochanowski Pieśń świętojańska o Sobótce – renesansowa wizja harmonii człowieka i natury

  2. A. Wajda Pan Tadeusz Adama Mickiewicza [film] – filmowy krajobraz Litwy wyrazem patriotyzmu

  3. L. Wyczółkowski Giewont o zachodzie słońca – impresjonistyczny obraz Tatr – próba uchwycenia zmiennego charakteru przyrody

  4. F. Ruszczyc Ziemia [obraz] – żywiołowość natury i jej dominacja nad człowiekiem-naturalistyczny obraz wsi

  5. W.S. Reymont Chłopi – pejzaż wiejskiej jesieni – symboliczny charakter opisu przyrody

  6. B. Leśmian W malinowym chruśniaku – natura świadkiem intymnej przestrzeni człowieka



3. Wniosek

  1. Epoka wyznacznikiem różnego sposobu przedstawiania ojczystej przyrody w sztuce

  2. Poznanie przyrody próbą zrozumienia człowieka

  3. Czy współcześnie rodzimy krajobraz potrafi nas jeszcze zachwycić?

Dodaj dokument na swoim blogu lub stronie

Powiązany:

Ramowy plan wypowiedzi iconRamowy plan wypowiedzi

Ramowy plan wypowiedzi iconRamowy plan dnia

Ramowy plan wypowiedzi iconPlan ramowy imprezy

Ramowy plan wypowiedzi iconRamowy plan dokumentu

Ramowy plan wypowiedzi iconRamowy I szczegółowy plan pracy świetlicy szkolnej

Ramowy plan wypowiedzi icon2004 ramowy plan realizacji działania na rok zporr

Ramowy plan wypowiedzi iconRamowy plan operacyjny zabezpieczenia medycznego Stadionu Narodowego

Ramowy plan wypowiedzi icon2005 ramowy plan realizacji działania na rok zporr

Ramowy plan wypowiedzi iconRamowy plan zajęć zintegrowanych w klasie III miesiąc luty

Ramowy plan wypowiedzi iconPlan ramowy zatwierdzony przez Radę Wydziału w dniu 26. 04. 2007 dla

Umieść przycisk na swojej stronie:
Rozprawki


Baza danych jest chroniona prawami autorskimi ©pldocs.org 2014
stosuje się do zarządzania
Rozprawki
Dom