Plastyka, kl. II




Pobierz 29.69 Kb.
NazwaPlastyka, kl. II
Data konwersji09.10.2012
Rozmiar29.69 Kb.
TypDokumentacja
Plastyka, kl. II. Gimnazjum A ...................................................................

(imię i nazwisko, data)

1. Powlekanie płótna mieszaniną gipsu, kredy i kleju w celu zapobiegania rozlewania się i wsiąkania farby, to:

  1. laserowanie

  2. gruntowanie

  3. klejenie

2. Zjawisko równoczesnego oglądania jakiejś plamy jednej z barw głównych spowoduje, że jej otoczenie zabarwi się w naszych oczach barwą dopełniającą, dlatego nazywamy go:

  1. kontrastem równoczesnym

  2. kontrastem następczym

  3. kontrastem barwy

3. Autorem obrazu „Impresja – wschód słońca” jest:

  1. Władysław Podkowiński

  2. Claude Monet

  3. Edgar Degas

4. O malarstwie impresjonistycznym mówimy, że jest malarstwem:

  1. wrażeniowym

  2. dynamicznym

  3. kolorowym

5. Reprezentantami impresjonistycznego malarstwa francuskiego są:

  1. Józef Pankiewicz, Edgar Degas

  2. Edgar Degas, Auguste Renoir

  3. Auguste Renoir, Józef Pankiewicz

6. Do artystów postimpresjonistycznych należą:

  1. Vincent van Gogh, Claude Monet

  2. Paul Gaugin, Władysław Podkowiński

  3. Paul Gaugin, Vincent van Gogh

7. Rzeźba pt: „Taniec” Jean Baptiste Carpeaux zdobi:

  1. fasadę Opery Paryskiej

  2. londyński Parlament

  3. domek gotycki w Puławach

8. Nowym materiałem konstrukcyjnym, który pojawił się w XX w była:

  1. glina

  2. miedź

  3. stal

9. Jacek Malczewski i Witold Wojtkiewicz, to malarze przełomu:

  1. XIX i XX wieku

  2. XVIII i XIX wieku

  3. XX i XXI wieku

10. Malarze secesyjni w swoim malarstwie nie stosowali:

  1. uproszczenia postaci, deformacji

  2. giętkiej, elastycznej, tworzącej swobodne, często asymetryczne układy kompozycyjne linii

  3. koloru kładzionego płasko, bez modelunku światłocieniowego

11. Fowizm narodził się we:

  1. Włoszech

  2. Hiszpanii

  3. Francji

12. W tłumaczeniu z języka francuskiego wyrażenie „le fow” oznacza:

  1. bestia, dzikie zwierzę

  2. ruch

  3. kubik, sześcian

13. Cechą malarstwa impresjonistycznego było:

a) stosowanie jasnych, świetlistych barw,

b) brak czerni w malarstwie,

c) odpowiedzi a i b są poprawne,

14. Henri Matisse, to najwybitniejszy artysta okresu:

  1. kubizmu

  2. fowizmu

  3. abstrakcjonizmu

15. Londyński Parlament wybudowano w stylu:

  1. renesansu

  2. elektyzmu

  3. neogotyku

16. Znany obraz Pablo Picasso „Fabryka w Horta de Ebro” jest dziełem:

  1. kubizmu

  2. ekspresjonizmu

  3. abstrakcjonizmu

17. Geometryzację przestrzeni stosowali w swej twórczości:

  1. fowiści

  2. kubiści

  3. ekspresjoniści

18. Jedną z faz kubizmu stanowił kubizm analityczny, którego cechą szczególną było stosowanie;

  1. jasnych, żywych barw i elementów ruchu

  2. wielu pojedynczych plam barwnych w wąskiej gamie barw

  3. całkowitego rozbicia postaci i przedmiotów, przypominającego pęknięte lustro

19. W malarstwie fowistycznym brak było:

  1. jasnych, świetlistych barw nie odpowiadających barwom w rzeczywistości,

  2. stosowania różnych sposobów kładzenia farby na płótno: np. szpachelką, palcami,

  3. geometryzacji przedmiotów i przestrzeni,

20. Charakterystyczne cechy posiada malarstwo postimpresjonistyczne. Pokaż je wykonując własną pracę w tym kierunku, nt.: gwieździsta noc, statki na morzu, zachód słońca, powierzchnia planety Wenus.


Plastyka, kl. II. Gimnazjum B ...................................................................

(imię i nazwisko, data)

1. Przejrzysta substancja z dużą ilością żywicy, to:

  1. werniks

  2. lakier

  3. lakier

2. Zjawisko powstałe podczas wpatrywania się w plamę jakiejś barwy podstawowej lub pochodnej, a później przeniesienie wzroku na neutralne podłoże, gdzie w następstwie pojawi się na nim plama barwy dopełniającej, nosi nazwę:

  1. kontrastu równoczesnego

  2. kontrastu następczego

  3. kontrastu barwy

3. Impresjoniści starali się nie używać koloru:

  1. niebieskiego

  2. żółtego

  3. czarnego

4. Wyrażenie „impression” w języku francuskim tłumaczymy w języku polskim jako:

  1. wrażenie

  2. uczucie

  3. dynamizm

5. Reprezentantami impresjonistycznego malarstwa polskiego są:

  1. Józef Pankiewicz, Claude Monet

  2. Auguste Renoir, Władysław Podkowiński

  3. Józef Pankiewicz, Władysław Podkowiński

6. Obrazem symbolicznym Paula Gauguin’a jest obraz o tytule:

  1. „Lato”

  2. „Skąd przyszliśmy? Kim jesteśmy? Dokąd idziemy?”

  3. „Impresja – wschód słońca”

7. Twórcą pomnika „Myśliciel” jest:

  1. Auguste Rodin

  2. Gustave Eiffel

  3. Jean Baptiste Carpeaux

8. Konstruktorem słynnej paryskiej w Wieży Eiffla był:

  1. Antonio Gaudi

  2. Auguste Renoir

  3. Gustave Eiffel

9. Symboliczny obraz S. Wyspiańskiego tematycznie nawiązujący do Polski, to:

  1. „Kwiaty mlecza”

  2. „Polonia”

  3. „Wesele”

10. Henri Matisse, malarz fowistyczny w swoim malarstwie nie stosował:

  1. wąskiej gamy barw ściśle odpowiadającej barwom oglądanym w naturze

  2. żywych, świetlistych, silnie kontrastowych barw obwiedzionych delikatnym konturem

  3. uproszczenia postaci, deformacji

11. Ekspresjonizm narodził się we:

  1. Włoszech

  2. Niemczech

  3. Hiszpanii

12. W tłumaczeniu z języka francuskiego wyrażenie „le cube” oznacza:

  1. bestia, dzikie zwierzę

  2. ruch

  3. kubik, sześcian

13. W malarstwie fowistycznym dominowało:

  1. stosowanie jasnych, świetlistych barw nie odpowiadających barwom w rzeczywistości,

  2. geometryzacji przedmiotów i przestrzeni,

  3. koloru kładzionego płasko, bez modelunku światłocieniowego,

14. Najwybitniejszym malarzem kubizmu jest:

  1. Pablo Picasso

  2. Paul Cezanne

  3. Henri Matisse

15. Neogotyk, to styl w architekturze wzorowany na stylu:

  1. gotyckim,

  2. klasycystycznym,

  3. renesansie i baroku

16. Obraz Edwarda Muncha pt. „Krzyk”, to dzieło:

  1. fowistyczne

  2. ekspresjonistyczne

  3. secesyjne

17. Gmach Zachęty w Warszawie wybudowano w stylu:

  1. neogotyku

  2. secesyjnym

  3. elektyzmu

18. Kierunek w architekturze wzorowany na renesansie i baroku, to:

  1. neogotyk

  2. elektyzm

  3. secesja

19. Jedną z faz kubizmu było przedstawianie postaci i przedmiotów w sposób, jakby uległy całkowitemu rozbiciu, przypominając niekiedy pęknięte lustro. Fazę tę nazwano fazą kubizmu:

  1. syntetycznego,

  2. analitycznego

  3. geometrycznego

20. Charakterystyczne cechy posiada malarstwo fowistyczne. Pokaż je wykonując własną pracę w tym kierunku, nt.: pejzaż, widok z okna, ulica.

Badanie wyników nauczania (klucz)

Plastyka, kl. II. Gimnazjum

Grupa A Grupa B


1. b 1. a

2. a 2. b

3. b 3. c

4. a 4. a

5. b 5.c

6. b 6. b

7. a 7. a

8. c 8. c

9. a 9. b

10. a 10. a

11. c 11. b

12. a 12. c

13. c 13. a

14. a 14. a

15. c 15. a

16. a 16. b

17. b 17. c

18. c 18. b

19. c 19. b

20. poprawnie wykonana praca 20.

  • zgodność z wybranym tematem

  • poprawność stosowania cech charakterystycznych dla określonego kierunku

  • estetyka pracy

A: cechy malarstwa abstrakcyjnego


  • oderwanie od przedstawień rzeczywistego, znanego świata na rzecz gry formą, kolorem, bryłą albo układem brył,

  • swobodne, dające możliwość wyładowania na płótno uczuć i emocji; (gorący)

  • namysł, rozwaga w podziale płótna; stosowanie geometryzacji (zimny)

B: cechy malarstwa fowistycznego


  • kolor przedmiotów na obrazie nie odpowiada barwom przedmiotów w naturze,

  • sposób kładzenia farby szpachla, palcami, wyciskanie bezpośrednio z tuby na płótno

Dodaj dokument na swoim blogu lub stronie

Powiązany:

Plastyka, kl. II iconPlastyka kl. I, „A”

Plastyka, kl. II iconPlastyka kl. III, G

Plastyka, kl. II iconPlastyka klasa VI dziedziny

Plastyka, kl. II iconPso plastyka I gimnazjum

Plastyka, kl. II iconMgr renata polańska – plastyka

Plastyka, kl. II iconPso plastyka V – VI szkoła Podstawowa

Plastyka, kl. II iconBadanie wyników nauczania Plastyka, kl. II

Plastyka, kl. II iconPlastyka Badanie wyników nauczania

Plastyka, kl. II iconHistoria sztuki. Plastyka teatralna

Plastyka, kl. II iconWymagania edukacyjne do przedmiotu plastyka

Umieść przycisk na swojej stronie:
Rozprawki


Baza danych jest chroniona prawami autorskimi ©pldocs.org 2014
stosuje się do zarządzania
Rozprawki
Dom