Sprawozdanie z wycieczki

TypSprawozdanie
Sprawozdanie z wycieczki naukowej

do Białowieży

Wyjechaliśmy spod szkoły w czwartek 27 maja, o 8:30. W tym roku wyjazd trwał 3 dni (nie tak, jak do tej pory, czyli 2). W porze obiadu dojechaliśmy na miejsce – do pensjonatu „Ostoja”. Zjedliśmy obiad, rozlokowaliśmy się, a potem zaczęła się „naukowa” część wycieczki. Całą grupą poszliśmy do Muzeum Przyrodniczo-Leśnego Białowieskiego Parku Narodowego. Jak zwykle, wszyscy zakładali, że będzie „jak to w muzeum”, ale muszę przyznać, że byłam mile zaskoczona. Nasi przewodnicy - mgr Krystyna Kujawiak i mgr Teodor Iganowicz w zabawny, a co najważniejsze, interesujący sposób przekazali nam podstawowe informacje o Puszczy Białowieskiej. Po wyjściu z muzeum udaliśmy się na spacer po Parku Pałacowym, a po powrocie czekało na nas ognisko. Do późnego wieczora siedzieliśmy na powietrzu, nie zważając na krwiożercze komary. Jedni śpiewali przy ognisku, inni grali w piłkę, a jeszcze inni rozmawiali, np. na huśtawce. Drugi dzień był bardzo pracowity. Wstaliśmy wcześnie i po szybkim śniadaniu popędziliśmy do Zakładu Badania Ssaków Polskiej Akademii Nauk. Wizyta w tej placówce była możliwa dzięki uprzejmości kierownika Zakładu - prof. dr hab. Włodzimierza Jędrzejewskiego. Oprowadzał nas dr Rafał Kowalczyk. Wzięliśmy udział w wykładzie, na którym dowiedzieliśmy się o pracy tej instytucji, realizowanych tematach badawczych i zajęciach prowadzonych dla studentów europejskich uczelni. Zobaczyliśmy wiele ciekawych eksponatów, a także zwiedziliśmy cały budynek (między innymi bibliotekę i pracownie genetyczną). Jednym słowem, przez chwilę mogliśmy poczuć się jak studenci z prawdziwego zdarzenia. Kolejnym punktem programu było rozpoznawanie bezkręgowców na pobliskiej łące. Było dużo zabawy z różnego rodzaju „robakami”, ale także dowiedzieliśmy się kilku nowych rzeczy o owadzim świecie. Po południu udaliśmy się szlakiem „Drzewa Puszczy” do rezerwatu pokazowego BPN. Po drodze, specjalnym przyrządem, mierzyliśmy wiek drzew. W rezerwacie pokazały nam się wszystkie zwierzęta. Wielu z nas po raz pierwszy w życiu zobaczyło rysia i wilki. Oczywiście hitem były żubry. W sobotę była najważniejsza część całego wyjazdu, czyli samodzielna praca w grupach, której efektem miało być sprawozdanie z rozpoznawania gatunków drzew i krzewów występujących w tamtym rejonie. Każda grupa dostała powierzchnię, na której musiała wykazać i rozpoznać wszystkie gatunki roślin drzewiastych. Wszystkie grupy dobrze się spisały i każdy wrócił do Warszawy zadowolony ze swojej oceny. Wyjazd można zaliczyć do udanych, te 3 dni spędziliśmy w miłej atmosferze. W końcu to nasz ostatni wspólny wyjazd…

Ania Piwocka

z niewielką pomocą dr Tomasza Mokrzyckiego

Dodaj dokument na swoim blogu lub stronie

Powiązany:

Sprawozdanie z wycieczki iconSprawozdanie z wycieczki

Sprawozdanie z wycieczki iconSprawozdanie z wycieczki do łazienek

Sprawozdanie z wycieczki iconSprawozdanie z wycieczki rowerowej

Sprawozdanie z wycieczki iconSprawozdanie z wycieczki do Krakowa

Sprawozdanie z wycieczki iconSprawozdanie z wycieczki do Białogóry

Sprawozdanie z wycieczki iconSprawozdanie z wycieczki itp

Sprawozdanie z wycieczki iconSprawozdanie z wycieczki do Pragi

Sprawozdanie z wycieczki iconSprawozdanie z wycieczki do sztutowa

Sprawozdanie z wycieczki iconSprawozdanie z wycieczki do Warszawy

Umieść przycisk na swojej stronie: